Eerste dag in Cairo! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Eline Verhoef - WaarBenJij.nu Eerste dag in Cairo! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Eline Verhoef - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Cairo!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eline

12 Augustus 2008 | Egypte, Caïro

Dag mensen,

Nou mijn eerste dag in Cairo zit er bijna op! Vanmorgen om 6 uur aangekomen in Cairo we hadden namelijk 4 uur vertraging...Eenmaal aangekomen in het hostel moest ik mezelf er weer even aan herinneren dat de Egyptische hygiene niet zo top is als de onze. Om dit gegeven te illustreren: wasbak met schaamhaar, tandpastaresten en wat de rest was wil ik niet weten..Als cadeautje lag er ook nog een smerige onderbroek bij. En het wc-papier geel uitgeslagen waarvan dat wil ik niet weten!

Even een momentje van kleine twijfel gehad, maar na een paar uur slaap ben ik de dag zonnig in gegaan. De eindeloos toeterende taxi's, prachtige gebouwen en het Arabische geblaat, hebben me weer terug gebracht in mijn flow. Deze stad bruist en boeit.

Ik kijk er naar uit om hier de komende 6 maanden in te burgeren en de cultuur te leren kennen en misschien zelfs wel te begrijpen. Na vandaag is mijn drang om zo snel mogelijk goed Arabisch te leren ook een stuk groter geworden. Veel mensen spreken namelijk geen Engels en als ze al Engels spreken is dit vaak zo gebrekkig dat er alsnog geen touw aan vast te knopen is. Maar met gebarentaal kom je gelukkig ook een heel eind.

Het is een uitdaging om in deze chaotische stad je weg te vinden zonder drie keer overreden te worden. Maar juist die chaos maakt Cairo, Cairo.

Momenteel verblijf ik met Chieneke in het Australian Hostel en donderdag gaan we een weekje naar Dahab om echt vakantie te vieren. Het zal wel wennen zijn als ze over twee weken weer naar huis gaat, maar ik heb er een goed gevoel over.

Vanavond naar Khan-el-ghalili geweest een enorme bazaar hier in Cairo. Omdat ik geen zin had in constant aanfluitingen van mannen deed ik mijn best om me zo Egyptischm mogelijk te kleden: zwarte rok tot aan de grond, mijn degelijkste t-shirt en 'last but not least' mijn arabische oorbellen en kettingen. Of het echt geholpen heeft? Iemand zei 'Egyptian girl' tegen me dus dat is al een begin. 'I will kill my wife for you', hebben we ongeveer 300 keer gehoord deze avond, maar ik kan er wel om lachen. Zelfs het onderhandelen ging me aardig goed af. Het scheelt dat ik hier al eerder geweest ben en een beetje weet wat normale prijzen zijn!

Aangezien het pas mijn eerste dag is ga ik een einde breien aan mijn verhaal. Ik hou jullie op de hoogte!

  • 13 Augustus 2008 - 07:33

    Inga:

    Hee Eline!

    Leuk om te lezen :). Geniet van je tijd daar en 'k hou je blog bij !

    xx Inga

  • 13 Augustus 2008 - 08:51

    Noki!:

    tsja, wij denken dat altijd als we jou tegenkomen 'I will kill my wife for you', daar spreken ze het hardop uit!

    haha!


  • 13 Augustus 2008 - 11:22

    Elvira:

    die toeterende taxies,
    hadden wij ook last van toen wij in egypte waren!
    xxxxxxje nichtje!

  • 15 Augustus 2008 - 19:41

    Judith:

    Heej!
    heb me maar meteen aangemeld voor je "nieuwsbrief"...;)!
    Op sommige foto's wordt je idd een beetje uitgerekt! haha:D
    groetjes!!

  • 17 Augustus 2008 - 19:53

    Bertus:

    Hee Eline, je bent er? Gaat het allemaal lukken? Ik hoop het! Kvind het echt tof dat je dit doet. Veel plezier, en ik hou je (blog) in de gaten ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Caïro

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 April 2009

Van de vrijheid terug naar de gevangenis..

14 Maart 2009

Eindpunt in zicht!

21 Januari 2009

Ik ben er weer

02 December 2008

Opgevouwen in de metro

02 November 2008

Ik leef nog!
Eline

Actief sinds 15 Juli 2008
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 19188

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: